Kindernevendienst

Kinderen maken een wezenlijk onderdeel uit van onze gemeente. Daarom is er elke zondag tijdens de overdenking in de kerkdienst in een nevenruimte van de kerk een korte kinderdienst. De predikant roept kinderen van 4 tot 12 jaar in de kerk naar voren en houdt een kort gesprekje met hen, daarna gaan ze mee met de leiding. Na de overdenking komen ze terug in de kerk.

In de nevendienst wordt een Bijbelverhaal vertelt, zingen we met elkaar en doen we regelmatig nog een spelletje of knutselen iets. Ook is er regelmatig een project waaraan we tijdens de nevendienst werken. Zo oefenen we soms een kleine musical, bijvoorbeeld tijdens de Advent of in de tijd voor Pasen.

Kinderen zijn welkom
Een gedachte die in de Bijbel heel duidelijk naar voren komt is: kinderen horen er helemaal bij. Daarom vinden wij het belangrijk dat ook voor kinderen plaats is in onze gemeente. Speciaal voor hen is er de kindernevendienst.

We vinden het belangrijk om dit te doen met de kinderen. Zo krijgen ze een band met elkaar, leren ze nadenken over de Bijbelverhalen, het naar elkaar luisteren en krijgen zij iets mee van het geloof, de Bijbel en de kerkgang op hun eigen niveau. Het is tijdens de nevendienst vaak leuk en gezellig, zodat de kinderen zich welkom voelen en met plezier de nevendienst bezoeken.

Vorige